1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

          У процес навчання я впроваджую інноваційні форми і методи навчання, суть яких зводиться до такого висновку: виступ учителя перед класом слід замінити більш активним залученням учнів до процесу навчання. Вони повинні вчитися більше працювати самостійно, використовуючи при цьому різноманітні історичні джерела.

        При роботі з історичними джерелами  я враховую, що сучасні діти черпають історичну інформацію не тільки на уроках історії, а й з телебачення, фільмів, інтернету, радіо, газет, журналів, книг, від членів сім'ї, друзів та знайомих. Часто вони зустрічаються з різними точками зору щодо трактування тих чи інших історичних подій. Тому й на уроках я також прагну відійти від однобокого тлумачення історичних джерел, від однобокого оцінювання історичних подій і процесів. Вчу учнів сприймати історичний процес як явище неординарне. Необхідно, щоб вони зрозуміли, що оцінка історичного явища може мати різні трактування. I учень повинен на уроках історії вчитися розуміти і пояснювати ці оцінки, а також усвідомити, що з часом вони можуть змінюватися, оскільки з'являються зміни в житті суспільства, суспільній свідомості, політиці. Існування різних точок зору щодо історичних явищ, використання різних історичних джерел на уроках часто приводить до дебатів та дискусій, а це в свою черЁгу спонукає учнів учитися формулювати власні думки та судження, шукати власний шлях розв'язання даної проблеми. Чим краще учень навчиться робити це на уроці, тим ретельніше він шукатиме власний вихід із складної ситуації і в повсякденному житті.

 Історичні джерела не просто є компонентом історії, а й вчать учнїв мислити самостійно, висловлювати свою точку зору, а не користуватися чужою. Але, перш ніж організовувати роботу на уроці з історичними джерелами, слід знати, що вони можуть бути різних видів. По-перше, це текстові джерела: історичні документи (газети, журнали, щоденники, постанови, розпорядження та ін.), які слугують першоджерелами; а також праці істориків, які мїстять другорядні свідчення. Отже, всі документи можна поділити на дві групи: первинні та вторинні. До первинних історичних джерел відносяться ті, які несуть нам інформацію від очевидців та учасників подій. Це можуть бути спогади, мемуари, свідчення. Також до первинних належать і документи, які видавалися органами влади. А що стосується праць істориків, заяв політиків, наукових праць вчених і текстів підручника - то все це вторинні джерела, оскільки вони містять коментарі та оцінку історичних явищ і подій. По-друге, це візуальні джерела (малюнки, картини, карикатури, фотографії, фільми). А ще, щоб мати гарні результати, також необхідно правильно організувати власне саму роботу на уроці з історичними джерелами, ретельно спланувати її.

Додати коментар


Захисний код
Оновити

АВТОРИЗАЦІЯ

ПОГОДА

волог.:

тиск:

вітер:

Знайшли помилку?

 Виділіть фрагмент тексту
з помилкою та натисніть

Ctrl+Enter

 

QR-КОД НАШОГО САЙТУ

qr code

ЗАРАЗ НА САЙТІ

На сайті 38 гостей та відсутні користувачі

СТАТИСТИКА

Користувачі
2832
Перегляди статей
1263773

МИ В СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ

МЕТА - Украина. Рейтинг сайтов Система Orphus
Copyright © KPK comunication 2018   ® All COLLECTIVE KPK