Мова
uk Ukrainian

ДНЗ "Київський професійний коледж з посиленою військовою та фізичною підготовкою"

16.09.2016

Засідання Президії Всеукраїнської асоціації працівників професійно-технічної освіти за участю голів регіональних асоціацій

16 вересня у конференц-залі Київського професійного коледжу з посиленою військовою та фізичною підготовкою відбулося розширене засідання Президії Всеукраїнської асоціації працівників професійно-технічної освіти за участю голів регіональних асоціацій. У ході засідання були розглянуті підсумки роботи професійно-технічної освіти у 2015-2016 н.р. та визначені завдання на 2016-2017 н.р., обговорено проект Закону “ Про професійну освіту”.
За  результатами засідання прийнято рішення, в якому визначено головні проблеми подальшого розвитку системи професійної освіти та запропоновані шляхи їх подолання.
Зокрема, зазначалося, що:

  • радикальні зміни у професійно-технічній освіті запроваджувалися упродовж року не завжди з урахуванням думки профтехосвітян і органів влади на місцях, заходи вживались не оперативно, без належного вивчення, організаційного та інформаційного супроводу і не призводили у багатьох випадках до усунення негативних наслідків прийняття нового бюджетного законодавства в частині професійно-технічної освіти;
  • питання фінансового забезпечення професійно-технічних навчальних закладів й дотепер остаточно не врегульовані;
  • не прийнятий також закон щодо призупинення передачі майна професійно-технічних навчальних закладів з державної у комунальну власність.

Щоб остаточно не зруйнувати систему підготовки кваліфікованих робітників та фахівців у державі, вважають учасники засідання, має бути докорінно змінена державна політика щодо розбудови нової системи професійної освіти в Україні, адекватно посилена увага та участь Президента України, Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України, органів вдали на місцях до вирішення цього надзвичайно важливого завдання, розглядаючи при цьому професійну освіту насамперед як одну з найважливіших складових, що забезпечують відродження економіки держави та зміцнюють її національну безпеку.
Обговоривши нову редакцію проекту Закону України «Про професійну освіту», учасники розширеного засідання наголосили на підтримці моделі реформування системи професійно-технічної освіти шляхом створення нової, єдиної системи професійної освіти на базі існуючої професійно-технічної освіти та ВНЗ I-II рівнів акредитації в рамках єдиного Закону України  «Про професійну освіту».
У ході виступів відзначено, що остання редакція законопроекту «Про професійну освіту» представляє собою більш системний та фаховий документ, ніж його попередні редакції.
У той же час ряд базових позицій сформульовано недостатньо чітко як для спеціального закону, не узгоджено  з базовим законопроектом “Про освіту”  (№3491-д від 04.04.2016), зокрема в питаннях децентралізації та ролі органів місцевого самоврядування у професійній освіті, вимог до освіти вступників, визначення рівнів професійної освіти, форм і складових професійної освіти та освітнього процесу в цілому, особливо в частині виробничого навчання та виробничої практики, ролі та участі громадських організацій у професійній освіті.
З огляду на зазначене, пропонується запровадити три рівні професійної освіти в редакції, яку схвалив Комітет Верховної Ради України з питань науки і освіти 16 березня 2016 року, а саме:
“перший (початковий) рівень професійної освіти, який відповідає другому-третьому рівню Національної рамки кваліфікацій;
другий (базовий) рівень професійної освіти, який відповідає третьому-четвертому рівню Національної рамки кваліфікацій;
третій (вищий) рівень професійної освіти, який відповідає п’ятому рівню Національної рамки кваліфікацій”.





Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.





Scroll Up

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: