Блок А. Адміністратор – 60 питань
Блок Б. Секретар керівника (організації, підприємства установи) – 170 питань
Блок В. Обліковець з реєстрації бухгалтерських даних – 60 питань
Блок А. Адміністратор
№ 1
Дайте визначення «планування» – це:
а) звіт про діяльність підприємства;
б) прогнозування та організація підприємства;
в) постановка цілей, розробка правил і послідовності дій, розробка планів і прогнозування деяких можливостей у майбутньому;
г) створення універсальних принципів управління.
№ 2
Визначте, що таке об’єкт управління?
а) людина чи група людей в процесі їх виробничої діяльності;
б) апарат управління;
в) люди, які займаються управлінням;
г) люди, які виконують певні завдання.
№ 3
Короткострокові плани розробляються строком на:
а) 5 і більше років;
б) 3-5 років;
в) до 1 року;
г) 2 роки.
№ 4
Стратегія організації – це:
а) довгостроковий комплексний план, призначений для реалізації місії та досягнення цілей;
б) комплексний план для отримання прибутків у перспективному періоді;
в) план реалізації цілей;
г) поточні плани для досягнення цілей.
№ 5
Делегування – це:
а) передача підлеглому завдання або діяльності із сфери дії керівника;
б) форма управлінської діяльності, змістом якої є спільна робота певної кількості учасників управлінського процесу;
в) форма управлінської діяльності, змістом якої є ведення переговорів;
г) управлінська діяльність, змістом якої є передача занадто складних завдань.
№ 6
Що таке стиль керівництва (управління)?
а) це манера поведінки керівника з підлеглими;
б) це манера поведінки керівника щодо підлеглих, яка впливає на них і спонукає до досягнення цілей організації;
в) це манера поведінки спеціалістів апарату управління;
г) це манера поведінки керівника в процесі виконання своїх функцій.
№ 7
Управлінське рішення – це:
а) результат аналізу, прогнозування, оптимізації, економічного обґрунтування та вибору альтернативи з багатьох варіантів досягнення конкретної мети;
б) можливість вливати на поведінку інших;
в) сукупність прийомів впливу на систему;
г) заохочення творчого мислення.
№ 8
Персонал підприємства – це:
а) сукупність сезонних працівників;
б) сукупність постійних працівників, який формується і змінюється під впливом як внутрішніх так і зовнішніх факторів;
в) сукупність робітників;
г) сукупність службовців.
№ 9
Професія – це:
а) вид трудової діяльності;
б) вид трудової діяльності, здійснювання якої потребує відповідного комплексу спеціальних знань та практичних навичок;
в) різновид трудової діяльності в межах кваліфікації;
г) сукупність спеціальних знань та практичних навичок, що визначають ступінь підготовленості працівника до виконання професійних функцій відповідної складності.
№ 10
Кваліфікація – це:
а) вид трудової діяльності;
б) вид трудової діяльності, здійснювання якої потребує відповідного комплексу спеціальних знань та практичних навичок;
в) вузький різновид трудової діяльності в межах професії;
г) сукупність спеціальних знань та практичних навичок, що визначають ступінь підготовленості працівника до виконання професійних функцій відповідної складності.
№ 11
До зовнішніх джерел набору персоналу належать:
а) оголошення в пресі, на радіо, пряме звернення до своїх працівників з проханням порекомендувати на роботу їх знайомих;
б) біржі праці, контакти з закладами освіти, оголошення в пресі, на радіо, телебаченні;
в) просування по службі своїх працівників, інформування колективу про наявні вакансії;
г) просування по службі своїх працівників, комерційні підприємства з працевлаштування.
№ 12
До внутрішніх джерел набору персоналу належать:
а) оголошення в пресі, на радіо, пряме звернення до своїх працівників з проханням порекомендувати на роботу їх знайомих;
б) біржі праці, контакти з закладами освіти, оголошення в пресі, на радіо, телебаченні;
в) просування по службі своїх працівників, інформування колективу про наявні вакансії;
г) просування по службі своїх працівників, комерційні підприємства з працевлаштування.
№ 13
До основних типів конфлікту відносять:
а) міжособистісний;
б) середній;
в) цільовий;
г) демократичний.
№ 14
Коли переважно виникають міжособистісні конфлікти?
а) тоді, коли зустрічаються працівники з різними характерами;
б) тоді, коли у працівників несумісні темпераменти;
в) тоді, коли здійснюється зіткнення особистостей, тобто людей з різними характерами і несумісними темпераментами;
г) тоді, коли у працівників різні економічні інтереси.
№ 15
Який вид планування на підприємстві охоплює річний період і є сукупністю планів за різними видами діяльності?
а) стратегічне планування;
б) поточне планування;
в) оперативне планування;
г) бізнес-планування.
№ 16
З якою метою розробляється бізнес-план?
а) надання інформації в статистичні органи;
б) моделювання системи управління фірмою;
в) залучення інвестицій, обґрунтування інноваційних проектів;
г) технічної характеристики підприємства.
№ 17
Трудовий стаж – це:
а) тривалість роботи та іншої діяльності, яка на підставі закону прирівнюється до роботи;
б) загальна тривалість трудової діяльності людини;
в) тривалість роботи особи в одній організації чи на одній посаді;
г) етапи ділової кар’єри працівника в межах організації або на протязі трудового життя.
№ 18
Атестація працівників буває:
а) підсумкова, проміжна, спеціальна;
б) узагальнююча, проміжна, професійна;
в) підсумкова, професійна, узагальнююча;
г) проміжна, кінцева, попередня.
№ 19
Атестація персоналу – це:
а) процес визначення і оцінки здібностей, ділових, особистісних якостей конкретного працівника з висновками про подальше його використання на його посаді;
б) традиційний метод оцінки персоналу керівництвом із застосуванням стандартних критеріїв;
в) визначення рейтингу та статусної позиції працівника в організації;
г) діяльність, що здійснюється з метою вивільнення персоналу або переміщення на вищу посаду.
№ 20
Підсумкові висновки атестаційної комісії оформлюються у вигляді формулювань:
а) відмінно, добре, задовільно, незадовільно;
б) добре, задовільно, незадовільно;
в) відповідає посаді, частково відповідає посаді, не відповідає посаді;
г) підвищити посадовий оклад, зменшити посадовий оклад, встановити надбавки (знижки) до посадового окладу.
№ 21
Всередині трудового колективу може існувати:
а) тільки неформальна структура;
б) тільки формальна структура;
в) формальна та неформальна структура;
г) не існує структурного підрозділу.
№ 22
В Україні трудові договори за строком дії бувають таких видів:
а) укладені на невизначений строк;
б) укладені на визначений строк;
в) укладені на час виконання певної роботи;
г) укладені на невизначений строк, на визначений строк, на час виконання певної роботи.
№ 23
До заходів зі зниження плинності кадрів на підприємстві можна віднести:
а) покращення умов праці, удосконалення системи матеріального стимулювання, поліпшення побутових умов;
б) удосконалення системи професійного просування, соціальної сфери і системи мотивації працівників;
в) техніко-економічні, організаційні, виховні та культурно-побутові;
г) послідовне зайняття посад у межах однієї організації.
№ 24
Що регламентує вимоги до кваліфікації працівників?
а) посадова інструкція;
б) тарифно-кваліфікаційний довідник;
в) положення про підрозділ;
г) статут підприємства.
№ 25
Керівник авторитарного типу:
а) відрізняється надмірною централізацією влади;
б) створює умови підлеглим для ініціативи і самостійності;
в) практично не втручається у справи підлеглих;
г) особисто доводить всі завдання підлеглих.
№ 26
Керівник демократичного типу:
а) відрізняється надмірною централізацією влади;
б) створює умови підлеглим для ініціативи і самостійності;
в) практично не втручається у справи підлеглих;
г) особисто доводить всі завдання підлеглих.
№ 27
Керівник ліберального типу:
а) відрізняється надмірною централізацією влади;
б) створює умови підлеглим для ініціативи і самостійності;
в) практично не втручається у справи підлеглих;
г) особисто доводить всі завдання підлеглих.
№ 28
Взаємне прийняття партнерів по спілкуванню та спільній діяльності, яке базується на подібності чи взаємній доповнюваності соціально-психологічних характеристик: мотивів, інтересів, установок, характерів, темпераментів – це:
а) міжособистісна сумісність;
б) внутрішньо-групове спілкування;
в) спрацьованість;
г) взаємозамінність.
№ 29
Лідерство у менеджменті – це:
а) здатність розпоряджатися всіма ресурсами в організації;
б) здатність вливати на менеджерів підрозділів і на окремих працівників;
в) істотний компонент діяльності менеджера, його цілеспрямований вплив на поведінку окремих осіб чи цілої робочої групи;
г) здатність впливати на людей для отримання запланованих прибутків.
№ 30
Підвищення кваліфікації персоналу – це:
а) процес безпосередньої передачі нових знань співробітникам організації;
б) освоєння працівниками нової професії у зв’язку з виробничою необхідністю;
в) послідовне удосконалення наявних професійних знань, умінь і навичок, ріст майстерності;
г) переміщення працівника з одного робочого місця на інше на тимчасовій постійній основі.
№ 31
Основою для вирішення конфлікту є:
а) компроміс;
б) співробітництво;
в) згода;
г) співпереживання.
№ 32
Об’єктивні причини управлінського конфлікту:
а) прийняття керівниками необґрунтованих, помилкових рішень;
б) низький авторитет конкретного управлінця;
в) авторитарність у прийнятті рішень;
г) непідготовленість спеціаліста до конкретної управлінської діяльності.
№ 33
Лінійна структура управління застосовується:
а) в управлінні великими організаціями;
б) в управлінні малими організаціями;
в) в управлінні об’єднаннями організацій;
г) в управлінні кооперативними організаціями.
№ 34
Функціональна структура управління застосовується:
а) в управлінні середніми за розміром та чисельністю працюючих організацій;
б) в управлінні великими організаціями;
в) в управлінні об’єднанням організацій;
г) в управлінні середніми і малими організаціями.
№ 35
Лінійно-функціональна структура управління застосовується:
а) в управлінні середніми за розміром організаціями;
б) в управлінні малими організаціями;
в) в управлінні великими сучасними організаціями;
г) в управлінні великими і малими організаціями.
№ 36
Частина населення, що має необхідний фізичний розвиток, здоров’я, освіту, культуру, здібності, кваліфікацію, професійні знання, для роботи в сфері суспільно-корисної діяльності це:
а) трудові ресурси;
б) персонал;
в) людські ресурси;
г) робоча сила.
№ 37
Основні характеристики поняття «кадри»:
а) робота за безстроковим договором;
б) професійна підготовка і кваліфікація працівників;
в) кваліфікація працівників та їх робота на постійній основі;
г) досвід роботи працівників.
№ 38
Робітники, службовці, технічні виконавці – це:
а) групи професій персоналу організації;
б) спеціальності персоналу в організації;
в) кваліфікаційні рівні працівників;
г) категорії посад персоналу в організації.
№ 39
За ступенем відкритості кадрова політика поділяється на:
а)превентивну та реактивну;
б) активну та пасивну;
в) внутрішню та зовнішню;
г) закриту та відкриту.
№ 40
Основною метою кадрового планування є:
а) визначення професійного рівня та професійної придатності працівників;
б) скорочення тривалості робочого дня та встановлення пільг для працівників;
в) забезпечення організації робочою силою та визначення сукупності обов’язкових витрат;
г) створення оптимальних умов праці та підвищення рівня мотивування персоналу на підприємстві.
№ 41
Ротація кадрів означає:
а) звільнення працівника через невиконання службових обов’язків або невідповідність займаній посаді;
б) переміщення працівника з одного робочого місця на інше на тимчасовій основі;
в) переміщення працівника з одного робочого місця на інше на постійній основі;
г) направлення працівник на курси по підвищенню кваліфікації для здобування нових знань чи підвищення якості наявних.
№ 42
Сукупність дій, спрямованих на залучення кандидатів в організацію, які мають необхідні для досягнення цілей якості – це:
а) відбір персоналу;
б) наймання на роботу;
в) набір персоналу;
г) розстановка персоналу.
№ 43
Структура персоналу організації поділяється на:
а) функціональну, соціальну, вікову, освітньо-кваліфікаційну;
б) соціальну, виробничу, економічну, технологічну, організаційну;
в) штатну, організаційну, соціальну, рольову;
г) професійно-кваліфікаційну, освітньо-вікову, функціональну та статеву.
№ 44
Основні критерії при підборі кандидатів у резерв є:
а) досвід практичної роботи з людьми, організаторські здібності, особисті якості, стан здоров’я, вік;
б) стаж роботи, організаторські здібності, професійні якості, стан здоров’я, вік;
в) стаж роботи в даному підприємстві, організаторські здібності та професійні якості, стан здоров’я, вік;
г) стаж роботи в даному підприємстві, організаторські здібності та професійні якості, особисті якості, стан здоров’я.
№ 45
У результаті особистих симпатій й антипатій членів колективу, відносин, дружби, солідарності, знайомства формується:
а) неформальна структура трудового колективу;
б) трудовий колектив;
в) формальна структура трудового колективу;
г) актив групи.
№ 46
Добре сформована система керівних переконань, принципів і технологій у життєдіяльності підприємства – це:
а) організаційна структура;
б) групові норми;
в) корпоративна культура;
г) згуртованість групи.
№ 47
Допомога молодій людині у виборі роду трудової діяльності з урахуванням його побажань і потреби підприємства у кадрах це:
а) професійний підбір;
б) професійна консультація;
в) професійний відбір;
г) професійна пропаганда.
№ 48
Які напрямки трудової адаптації виділяють?
а) первинна, вторинна;
б) відкрита, закрита;
в) зовнішня, внутрішня;
г) професійна, соціальна.
№ 49
Основними формами професійного навчання є:
а) професійна підготовка працівників, атестація, трудова адаптація;
б) підвищення кваліфікації працівників, перепідготовка персоналу, професійна підготовка;
в) перепідготовка персоналу, атестація, професійна підготовка;
г) немає вірної відповіді.
№ 50
Процес виправлення помилок, які можуть бути виявлені у відредагованому документі під час його розмноження це:
а) коректура;
б) правка;
в) виправлення;
г) редагування.
№ 51
*.pptx – розширення файлів, що створюються програмою:
а) WordPad;
б) Блокнот;
в) Paint;
г) Microsoft Office PowerPoint.
№ 52
Програма Microsoft Office PowerPoint призначена для:
а) створення графічних файлів;
б) створення презентацій;
в) створення таблиць;
г) створення відеокліпу.
№ 53
Комп’ютерна мережа – це:
а) об’єднання комп’ютерів або інших пристроїв між собою за допомогою спеціальних кабелів або бездротово;
б) об’єднання тільки комп’ютерів між собою за допомогою спеціальних кабелів або бездротово;
в) об’єднання комп’ютерів або інших пристроїв між собою тільки за допомогою спеціальних кабелів;
г) об’єднання комп’ютерів або інших пристроїв між собою тільки бездротово.
№ 54
Програма AdobePhotoshop призначена для:
а) створення графічних файлів;
б) створення презентацій;
в) створення таблиць;
г) створення відео кліпу.
№ 55
Серед всіх текстових редакторів, найбільш функціональним є:
а) WordPad;
б) Блокнот;
в) Microsoft Office Word;
г) Libre Office Writer.
№ 56
Програма Outlook Express, призначена для:
а) роботи з електронною поштою;
б) роботи Інтернет сторінками;
в) роботи із збереження музичних файлів;
г) перегляду відео контенту на YouTubе.
№ 57
Браузер, розроблений компанією Google, називається:
а) Opera;
б) GoogleChrome;
в) Internet Explorer;
г) MozillaFirefox.
№ 58
Яка мінімальна кількість комп’ютерів потрібна для об’єднання в локальну мережу?
а) 1;
б) 2;
в) 3;
г) 4.
№ 59
Що виконують клавіші «PageDown»?
а) переводить курсор на сторінку вниз;
б) перемикання клавіатури з режиму вставки в режим заміни і назад;
в) переводить курсор на сторінку вгору;
г) вмикає цифрову клавіатуру.
№ 60
Що виконують клавіші «NumLock»?
а) перемикання клавіатури з режиму вставки в режим заміни і назад;
б) переводить курсор на сторінку вгору;
в) переводить курсор на сторінку вниз;
г) вмикає цифрову клавіатуру.
Блок Б. Секретар керівника (організації, підприємства, установи)
№ 1
Достовірним текст документа є тоді, коли:
а) в ньому немає подвійного тлумачення слів;
б) в ньому відсутні зайві слова;
в) викладені в ньому факти відповідають дійсності;
г) в ньому немає подвійного тлумачення і відсутні зайві слова.
№ 2
Текст документа складається з таких частин:
а) преамбула, суть, закінчення;
б) вступ, основна частина (доказ), закінчення;
в) вступ, основна частина (доказ), суть питання;
г) преамбула, вступ, доказ, закінчення.
№ 3
За походженням документи поділяють на:
а) рукописні і відтворені механічним способом;
б) вхідні і вихідні;
в) внутрішні і зовнішні;
г) службові і офіційно-особисті.
№ 4
Назва виду документа наводиться в усіх документах, крім:
а) листів;
б) актів;
в) протоколів;
г) довідок.
№ 5
Як класифікуються документи за видами (формою) діяльності?
а) індивідуальні, типові, трафаретні;
б) організаційно-розпорядчі, з фінансових питань, з постачальних та збутових питань;
в) внутрішні і зовнішні (вхідні й вихідні);
г) прості і складні.
№ 6
За строками зберігання документи поділяють на:
а) постійного зберігання, тривалого (понад 10 р.) і тимчасового (до 10 р.);
б) постійного зберігання, тривалого (понад 25 р.) і тимчасового (до 25 р.);
в) постійного зберігання, тривалого (понад 5 р.) і тимчасового (до 5 р.);
г) постійного зберігання, тривалого (понад 7 р.) і тимчасового (до 7 р.).
№ 7
Протокол відноситься до документів:
а) розпорядчих;
б) організаційних;
в) довідково-інформаційних;
г) фінансово-облікових.
№ 8
Протокол – це документ, в якому…
а) підтверджуються факти, певні положення;
б) фіксується хід і результати роботи нарад, засідань, зборів;
в) повідомляє про ситуацію яка склалася;
г) містить інформацію про ситуацію, факти, явища.
№ 9
Витяг із протоколу – це:
- a) документ, у якому установа подає інформацію про певну подію або захід до засобів масової інформації;
б) документ, який являє собою частину протоколу, що належно оформлена;
в) письмове повідомлення про виконання роботи за певний період часу;
г) документ, що підтверджує певну подію чи факт.
№ 10
Які є різновиди копій документів?
- a) виписка, відбиток, дублікат;
б) відпуск, дублікат, витяг;
в) ксерокопія, витяг;
г) відпуск та витяг.
№ 11
За обсягом фіксованих даних протоколи поділяються на:
а) стислі, повні, стенографічні;
б) прості та складні;
в) статистичні (цифрові) та текстові;
г) короткі, повні, статистичні.
№ 12
Сукупність документів, які містять найповніші відомості про працівника і характеризують його біографічні, ділові та особисті якості, це:
а) характеристика;
б) особова справа;
в) особова картка;
г) резюме.
№ 13
Де зберігається трудова книжка?
а) в архіві;
б) у відділі кадрів;
в) у керівника;
г) у спеціальних сейфах.
№ 14
На осіб які працюють за сумісництвом трудові книжки ведуться:
а) за місцем основної роботи;
б) за основним місцем роботи та за місцем роботи по сумісництву;
в) не ведуться взагалі;
г) ведуться профспілками.
№ 15
Якщо біля слова чи вислову, які вимагають пояснення або коментаря, ставиться цифра або зірочка то це:
а) виноска;
б) колонтитул;
в) бібліографія;
г) коректура.
№ 16
Що таке формуляр-зразок?
а) це модель побудови комплексу документів з реквізитами, розміщеними в установленій послідовності;
б) це документ з використанням повздовжнього використання реквізитів;
в) це єдина модель побудови комплексу документів з максимальною кількістю реквізитів;
г) це єдина модель побудови документа, що встановлює сферу його застосування, формат, розміри берегів, вимоги до побудови конструкційної сітки та реквізити.
№ 17
Прізвища членів комісії в акті наводять:
а) по порядку;
б) в алфавітному порядку і нумерують арабськими цифрами;
в) в хронологічному порядку;
г) в алфавітному порядку і нумеруються римськими цифрами.
№ 18
Ким видаються накази?
а) керівником підприємства;
б) адміністрацією підприємства;
в) керівниками колегіальних органів державного управління.
г) Верховною Радою.
№ 19
Дайте визначення поняттю «договір»:
а) це документ, в якому зафіксовано й належно оформлено угоду сторін про встановлення будь-яких відносин і який регулює ці відносини;
б) це службовий документ, в якому фіксують угоду сторін про встановлення ділових відносин, пов’язаних із господарською діяльністю, й який регулює ці відносини;
в) це угода між особою, що наймається на роботу, та керівником підприємства.
г) документ, в якому фіксують угоду сторін з господарської діяльності та фізичною особою, що наймається на роботу.
№ 20
Контракт – це правовий документ, що засвідчує певну домовленість між:
а) підприємством і працівником;
б) працівниками;
в) підприємствами;
г) приватними особами.
№ 21
Трудові угоди – це документи, що укладається між організаціями і працівниками, які:
а) входять до складу цієї організації;
б) не входять до складу цієї організації;
в) входять до складу філіалу цієї організації;
г) входять до складу структурного підрозділу.
№ 22
В автобіографії відомості подаються в:
а) будь-якій послідовності;
б) послідовності, яку визначає сама особа;
в) хронологічній послідовності;
г) в стислому вигляді та без абзаців.
№ 23
Дайте визначення поняттю «характеристика»:
а) опис життя працівника;
б) документ, у якому подаються короткі відомості про навчання, трудову діяльність та професійні успіхи особи, яка його складає;
в) документ, у якому дається оцінка ділових і моральних якостей працівника;
г) документ, який укладають для пояснення ситуації, що склалася.
№ 24
Дайте визначення поняттю «резюме»:
а) опис свого життя;
б) документ, що служить для встановлення загального, безперервного й спеціального стажу;
в) документ, в якому подаються короткі відомості про навчання, трудову діяльність та професійні успіхи й досягнення особи, яка його складає;
г) документ, який подають у ситуації клопотання про посаду, де особа бажає заручитися поважною рекомендацією.
№ 25
Трудова книжка, як головний документ про трудову діяльність заводиться на всіх працівників організацій, не пізніше:
- a) 5 днів з дня видання наказу;
б) 7 днів з дня видання наказу;
в) двох тижнів з дня видання наказу;
г) 10 днів з дня видання наказу.
№ 26
Які з наведених нижче вхідних документів не реєструється?
а) вітальні листи;
б) гарантійні листи;
в) листи-запити;
г) супровідні листи.
№ 27
Відбиток печатки на службовому документі ставлять таким чином, щоб він охоплював:
а) 3-4 літери назви посади особи, яка підписала документ;
б) останні кілька букв посади особи, яка підписала документ;
в) останні кілька букв прізвища особи, яка підписала документ;
г) останній рядок тексту службового документа.
№ 28
Особова картка за формою П-2 заповнюється:
- a) на всіх працівників підприємства;
б) на державних службовців;
в) на тимчасових працівників підприємства;
г) тільки на працівників, які працюють за сумісництвом.
№ 29
За терміном виконання плани поділяються на:
а) перспективні, місячні, річні.
б) тижневі і щоденні;
в) найближчі та перспективні;
г) перспективні, річні, піврічні, квартальні, місячні, щоденні.
№ 30
До обліково-фінансових документів належать:
а) накладна, квитанція;
б) листи, таблиці;
в) розпорядження, постанова;
г) договори, угоди.
№ 31
Редагування документа – це:
а) виявлення помилок у документі;
б) перевірка і виправлення або відповідне оформлення документа, вдосконалення його змісту і форми;
в) досягнення чіткості, точності, ясності кожного формулювання;
г) проведення редакційно-технічного опрацювання рукопису.
№ 32
Редакторське вичитування – це:
а) виправлення орфографічних помилок, звіряння цифр, позначання абзаців, перевірка правильності написання географічних назв, імен і прізвищ, точність дат;
б) перевірка правильності виставлення берегів;
в) виправлення абзаців, звіряння цифр, позначання абзаців;
г) перевірка одиниць міри.
№ 33
Де зберігаються особові справи?
а) у шафах;
б) у спеціальних сейфах;
в) в окремих спеціальних кімнатах;
г) у шухлядах столу.
№ 34
Особову справу відносять до документів:
а) звичайного користування;
б) для службового користування;
в) таємних;
г) конфіденційних.
№ 35
Описи справ постійного зберігання складаються у:
а) 1-у примірнику;
б) 2-х примірниках;
в) 3-х примірниках;
г) 4-х примірниках.
№ 36
Описи справ тимчасового зберігання складаються у:
а) 1-у примірнику;
б) 2-х примірниках;
в) 3-х примірниках;
г) 4-х примірниках.
№ 37
Усі службові документи з часу створення і до передачі в архів зберігаються у:
а) керівника установи;
б) канцелярії, або за місцем їх формування у справах;
в) робочій теці виконавця;
г) після виконання документи знищують.
№ 38
Обкладинка справ постійного і тривалого строків зберігання оформляється:
а) за формою, встановленою правилами роботи архіву, інструкцією з діловодства;
б) за формою, встановленою положенням про структурний підрозділ;
в) за формою, що заводять в організації з вказанням строків їх зберігання;
г) за вільною формою.
№ 39
Документи, що створюються окремими особами поза сферою їх службової діяльності – це:
а) індивідуальні документи;
б) особисті документи;
в) службові документи;
г) власні документи.
№ 40
Реквізити, що наносяться під час складання документа називаються:
а) змінними;
б) постійними;
в) повними;
г) загальними.
№ 41
Реквізити, що наносяться при виготовленні уніфікованої форми чи бланку називаються:
а) змінними;
б) постійними;
в) повними;
г) загальними.
№ 42
Площі, призначені для закріплення документа в технічних засобах зберігання, а також для нанесення спеціальних позначок і зображень називаються:
а) реквізитами;
б) параметрами;
в) берегами документа;
г) формуляр-зразком.
№ 43
Стандартний аркуш паперу з відтвореною на ньому постійною інформацією документа й місцем, залишеним для змінної інформації називається:
а) бланком;
б) трафаретом;
в) документом;
г) формуляр-зразком.
№ 44
Площа уніфікованої форми чи бланка документа, призначена для заповнення основними реквізитами називається:
а) берегами документа;
б) довжиною реквізиту;
в) робочою площею документа;
г) уніфікованою формою документа.
№ 45
Гриф погодження – це:
а) внутрішнє узгодження документа;
б) зовнішнє узгодження документа;
в) узгодження документа з підрозділами та службовими особами установи;
г) вказує на незгоду керівника.
№ 46
Які встановлено розміри берегів формуляр-зразка:
а) ліве ‒ 20 мм, праве ‒ 10 мм, верхнє ‒ 15 мм, нижнє ‒ 20 мм;
б) ліве ‒ 25 мм, праве ‒ 10 мм, верхнє ‒ 20 мм, нижнє ‒ 15 мм;
в) ліве ‒ 30 мм, праве ‒ 10 мм, верхнє ‒ 20 мм, нижнє ‒ 20 мм;
г) ліве ‒ 35 мм, праве ‒ 10 мм, верхнє ‒ 25 мм, нижнє ‒ 10 мм.
№ 47
За походженням характеристика ‒ це:
а) стандартний документ;
б) офіційний документ;
в) особистий документ;
г) простий документ.
№ 48
За змістом документи поділяють на:
а) первинні, вторинні;
б) стандартні, індивідуальні;
в) односкладові і складні;
г) розпорядчі та організаційні.
№ 49
За стадіями виготовлення документи поділяють на:
а) копії і оригінали;
б) первинні і вторинні;
в) внутрішні і зовнішні;
г) стандартні та індивідуальні.
№ 50
Службові листи служать засобом:
а) передачі розпорядження;
б) спілкування з установами та приватними особами;
в) пояснення причин певного факту;
г) обговорення конфліктних ситуацій.
№ 51
Тон службового листа повинен бути:
а) пасивним;
б) активним;
в) нейтральним;
г) наказовим.
№ 52
Лист-запрошення адресується:
а) тільки конкретній особі;
б) тільки закладам;
в) як конкретній особі, так і закладам;
г) тільки керівнику підприємства.
№ 53
За кількістю адресатів розрізняють службові листи:
а) звичайні та колективні;
б) такі, що потребують відповіді, і такі, що не потребують відповіді;
в) звичайні, циркулярні та колективні;
г) прості та складні.
№ 54
Заголовок до тексту документа розміщується:
а) без абзацного відступу від межі лівого берега над текстом документа;
б) центровано над текстом;
в) на спеціально відведеному місці зліва;
г) нижче реєстраційного індексу.
№ 55
Наказ про прийняття на роботу складається в:
а) одному екземплярі;
б) двох екземплярах;
в) трьох екземплярах;
г) у чотирьох екземплярах.
№ 56
Штатний розпис на підприємстві затверджує:
а) головний бухгалтер;
б) керівник кадрової служби;
в) керівник підприємства;
г) районна адміністрація міста.
№ 57
Тривалість відрядження за межі України не може перевищувати:
а) 25 днів;
б) 27 днів;
в) 30 днів;
г) 60 днів.
№ 58
Реквізит № 19 має назву:
а) заголовок до тексту документа;
б) резолюція;
в) гриф обмеження доступу;
г) дата документа.
№ 59
Реквізит № 23 має назву:
а) адресат;
б) підпис;
в) візи документа;
г) код організації.
№ 60
Реквізит № 07 має назву:
а) гриф обмеження доступу;
б) дата документа;
в) резолюція;
г) назва організації.
№ 61
Реквізит № 10 має назву:
а) реєстраційний індекс документа;
б) заголовок до тексту документа;
в) відмітка про контроль;
г) назва виду документа.
№ 62
Реквізит № 09 має назву:
а) зображення нагород;
б) код організації;
в) довідкові дані про організацію;
г) зображення емблеми організації.
№ 63
Реквізит № 11 має назву:
а) довідкові дані про організацію;
б) зображення емблеми організації;
в) дата документа;
г) текст документа.
№ 64
Реквізит № 25 має назву:
а) реєстраційний індекс документа;
б) заголовок до тексту документа;
в) відмітка про контроль;
г) візи документа.
№ 65
Реквізит № 16 має назву:
а)відмітка про контроль;
б) візи документа;
в) дата документа;
г) адресат.
№ 66
Реквізит № 14 має назву:
а)довідкові дані про організацію;
б)зображення емблеми організації;
в) дата документа;
г) місце складання або видання документа.
№ 67
Реквізит № 26 має назву:
а) відбиток печатки;
б) зображення емблеми організації;
в) дата документа;
г) текст документа.
№ 68
Реквізит № 28 має назву:
а) зображення нагород;
б) прізвище виконавця та номер його телефону;
в) довідкові дані про організацію;
г) зображення емблеми організації.
№ 69
Реквізит № 32 має назву:
а) відмітка про наявність документа в електронній формі;
б) запис про державну реєстрацію;
в) візи документа;
г) текст документа.
№ 70
Реквізит № 01 має назву:
а) реєстраційний індекс документа;
б) заголовок до тексту документа;
в) відмітка про контроль;
г) зображення Державного герба України.
№ 71
Якщо на підприємстві оголошується конкурс на заміщення вакантної посади, то охочих взяти участь у ньому просять надіслати:
а) автобіографію;
б) характеристику;
в) резюме;
г) довідку.
№ 72
Якою установою приймаються постанови?
а) Президією Верховної Ради України, Кабінетом Міністрів України й іншими органами управління;
б) Кабінетом Міністрів України; Офісом Президента;
в) місцевими радами; Кабінетом Міністрів України;
г) Офісом Президента.
№ 73
Ухвала – це правовий акт, який приймається:
а) Кабінетом Міністрів України; керівником підприємства; місцевими радами;
б) Верховною Радою України; Кабінетом Міністрів України; іншими органами управління;
в) місцевими радами народних депутатів, виконавчими комітетами, держадміністраціями колегіально для вирішення найважливіших питань, що входять до їхньої компетенції;
г) навчальним закладом.
№ 74
Скільки осіб підписує постанову?
а) 5 осіб;
б) 4 особи;
в) 2 особи;
г) всі присутні.
№ 75
При якому документообігу застосовується лише журнальна форма реєстрації документів?
а) 500-600 документів на рік;
б) 700-800 документів на рік;
в) 800-1000 документів на рік;
г) 1200-1300 документів на рік.
№ 76
Назвіть документи які відносяться до організаційних:
а) положення, статут, інструкція, правила;
б) наказ, рішення, вказівка, розпорядження;
в) лист, довідка, розпорядження, доповідна записка;
г) статут, інструкція, вказівка, правила.
№ 77
Назвіть із запропонованих реквізитів постійні:
а) назва документа, назва організації, підпис документа;
б) гриф затвердження, назва документа, адресат;
в) гриф погодження, візування, штамп підприємства;
г) адресант, гриф затвердження, підпис документа.
№ 78
На бланках дату підписання документа ставлять:
а) під текстом зліва;
б) у правій верхній частині під назвою виду документа і заголовком;
в) у лівій верхній частині разом з індексом на спеціально відведеному для цього місці;
г) у лівій верхній частині під назвою виду документа і заголовком.
№ 79
Розписка оформляється:
а) машинописом в одному примірнику;
б) від руки в одному примірнику;
в) від руки у двох примірниках;
г) від руки у трьох примірниках.
№ 80
Виберіть правильний варіант оформлення додатку до заяви:
а) до заяви прикладаються такі документи;
б) до заяви додаються наступні документи;
в) до заяви додаються наступні документи;
г) до заяви додаю такі документи.
№ 81
Сукупність програмно-технічних засобів, призначених для роботи з електронними документами:
а) служба контролю;
б) служба діловодства;
в) система моніторингу;
г) система електронного документообігу.
№ 82
Де на документі розміщується реквізит «Державний Герб України»?
а) по центру верхнього поля;
б) по центру на початку робочої площі;
в) по центру нижнього поля;
г) з правого боку верхнього поля.
№ 83
Прийняття на роботу осіб молодше 16 років:
а) не допускається;
б) допускається;
в) допускається за заявою неповнолітньої особи;
г) допускається за згодою одного з батьків неповнолітньої особи.
№ 84
При адресуванні заяви до тієї організації, де працює автор, домашню адресу:
а) треба вказувати;
б) не треба вказувати;
в) не має значення;
г) вказувати лише в окремих випадках.
№ 85
За рівнем доступу в установі виокремлюють документи:
а) секретні, особового походження;
б) особового походження, внутрішні, загальнодоступні;
в) загальнодоступні, типові, секретні;
г) загальнодоступні, для службового користування, секретні.
№ 86
Формування справ – це:
а) внесення заголовків справ до номенклатури справ;
б) оформлення номенклатури справ;
в) групування завершених у діловодстві документів у справи відповідно до номенклатури справ;
г) планомірне поповнення архіву підприємства завершеними у діловодстві постійного зберігання.
№ 87
Хто є відповідальним за збереження трудових книжок на підприємстві?
а) керівник підприємства;
б) керівник кадрової служби;
в)охоронець;
г) всі відповіді правильні.
№ 88
Терміни видачі трудової книжки працівнику при звільненні з роботи за прогули:
а) трудова книжка не видається зовсім;
б) в день звільнення працівника;
в) на вимогу працівника, у разі його письмового звернення до відділу кадрів;
г) через 1 місяць після звільнення з роботи.
№ 89
Коли працівнику, який тільки влаштувався на роботу може бути надана відпустка:
а) в будь-який час, на його прохання;
б) в разі безперервної роботи на підприємстві протягом 6 місяців;
в) після роботи на підприємстві більше 1 року;
г) після проходження випробувального терміну.
№ 90
Документ в якому викладено волевиявлення однієї особи (заповідача) щодо розпорядження майном, що йому належить, на випадок смерті називається:
а) дорученням;
б) заповітом;
в) проханням;
г) довіреністю.
№ 91
Контроль за термінами виконання документів здійснює:
а) працівник відділу кадрів;
б) працівник служби діловодства;
в) секретар;
г) керівник організації.
№ 92
Систематизований перелік заголовків справ з вказівкою термінів їх зберігання – це:
а) номенклатура;
б) абревіатура;
в) архівний список;
г) каталог зберігання.
№ 93
Скільки аркушів можна підшивати в одну справу?
а) не менше 400 аркушів;
б) не менше 250 аркушів;
в) залежно від об’єму теки;
г) не більше 250 аркушів.
№ 94
Яким чином формують справу, якщо документів більше встановленої норми?
а) розділяють справу на томи;
б) першу підшивку формують рівною 250 аркушів, а усі інші документи формують в другу підшивку;
в) підшивають усі в одну справу;
г) згідно з рішенням керівника організації.
№ 95
Де зберігають поточні справи?
а) на робочих місцях;
б) у спеціальних сховищах;
в) у сейфі керівника організації;
г) у спеціальному відділі архіву.
№ 96
Хто проводить експертизу документу?
а) представник іншої організації;
б) експертна комісія;
в) керівник організації;
г) секретар або діловод.
№ 97
Вид організаційного документу, який визначає порядок створення, структуру і організацію роботи підприємства:
а) статут;
б) інструкція;
в) положення;
г) правила.
№ 98
Укажіть правильний варіант нумерації сторінок у службових документах:
а) на межі нижнього берега по центру -5-;
б) на межі верхнього берега по центру 5;
в) на межі нижнього берега в правому куті 5;
г) на межі верхнього берега по центру 5 с.
№ 99
Для оформлення організаційно-розпорядчої документації використовується папір форматом:
а) формат паперу А4 і А5;
б) формат паперу А3 і А4;
в) формат паперу А3 і А2;
г) формат паперу А4 і А2.
№ 100
Електронний підпис – це:
а) автоматизовано створена та передана в електронній формі інформація;
б) дані в електронній формі, які додаються до інших електронних даних або логічно з ними пов’язані та призначені для ідентифікації підписувача цих даних;
в) накладений посадовою особою на електронний документ малюнок;
г) малюнок створений за допомогою графічного редактора.
№ 101
Поїздка працівника підприємства за розпорядженням керівника підприємства на певний строк до іншого населеного пункту для виконання службового доручення поза місцем його постійної роботи називається:
а) дорученням;
б) діловою поїздкою;
в) службовим відрядженням;
г) відпусткою.
№ 102
Письмові звернення громадян до органів державної влади, місцевого самоврядування, посадових і службових осіб можуть надходити у вигляді:
а) заяв, скарг, пропозицій;
б) пропозицій, службових записок, листів;
в) довідок, пояснювальних записок, доповідних записок;
г) заяв, доповідних записок, скарг.
№ 103
Різновидом комерційного листа, що містить прохання надати докладну інформацію про певні товари, послуги або уточнити вже наявну, попередню інформацію про фірму, банк тощо, є:
а) лист-запит;
б) лист-прохання;
в) лист-пропозиція;
г) лист-запрошення.
№ 104
Документ, який є короткою, стислою характеристикою змісту книги, статті, рукопису тощо, називають:
а) рецензією;
б) анотацією;
в) висновком;
г) вступом.
№ 105
Визначте правильну послідовність реквізитів характерних для заяви про прийняття на роботу:
а) вказівка на додатки, текст, адресант, адресат, підпис, дата.
б) адресат, адресант, назва виду документа, текст, вказівка на додатки, дата, підпис;
в) адресат, адресант, текст, дата, підпис, вказівка на додатки;
г) адресант, адресат, текст, дата, підпис.
№ 106
Діловий протокол – це:
а) правила, що регламентують порядок ділових зустрічей і переговорів та ділових стосунків в цілому;
б) правила оформлення документів;
в) сукупність правил, традицій, яких дотримуються в міжнародних стосунках;
г) організаційно-розпорядчий документ щодо організації праці на підприємстві.
№ 107
Звіт – це:
а) документ, що встановлює точний перелік намічених робіт (заходів);
б) документ, у якому висловлена думка про той або інший предмет, робиться підсумок його розгляду;
в) документ, у якому висловлюється обґрунтована точка зору фахівця щодо наукової й дослідницької роботи;
г) службовий документ, що містить повідомлення про діяльність особи чи організації або її підсумок.
№ 108
Інформаційні листи – це:
а) листи, в яких адресант інформує адресата про якісь факти чи заходи;
б) загальна назва різних за змістом документів, які виділяються у зв’язку з особливим способом передачі тексту – поштовою пересилкою;
в) різновид інформаційних листів, містять детальний опис товарів чи послуг;
г) службові листи, в яких адресатові пропонують взяти участь в якихось заходах.
№ 109
Листи-нагадування – це:
а) службові листи, в яких адресата інформують про відправлення йому документів, що додаються до листа;
б) службові листи, в яких гарантується виконання чогось;
в) службові листи, в яких нагадується про наближення чи закінчення терміну виконання якихось завдань;
г) службові листи, в яких підтверджується той чи інший факт.
№ 110
Листи-відповіді – це:
а) службові листи, в яких дають відповіді на ініціативні листи;
б) службові листи, що спонукають адресата дати відповідь адресантові;
в) службові листи, видаються при клопотанні про посаду;
г) загальна назва різних за змістом документів, які виділяються у зв’язку з особливим способом передачі тексту – поштовою пересилкою.
№ 111
Документаційне забезпечення управління – це:
а) діяльність апарату управління, що охоплює питання документування і організації роботи з документами;
б) реєстрація документів в місцях їх створення або виконання;
в) комплекс робіт по документуванню діяльності управління і по організації документів в установі;
г) діяльність, яка охоплює питання документування та організації роботи з документами в процесі управління.
№ 112
Бланк службового документа – це:
а) результат відображення конкретної інформації на спеціальному матеріалі за визначеним стандартом чи формою, що є доказом юридичних відносин або юридичних фактів;
б) уніфікована форма службового документа з надрукованою інформацією постійних реквізитів і наявним місцем для фіксування їхньої змінної інформації;
в) модель побудови однотипних документів;
г) група реквізитів та їх постійних частин, відтворена на бланку документа як єдиний блок.
№ 113
Штамп – це:
а) результат відображення конкретної інформації на спеціальному матеріалі за визначеним стандартом чи формою, що є доказом юридичних відносин або юридичних фактів;
б) друкована стандартна форма документа з реквізитами, що містять постійну інформацію;
в) модель побудови однотипних документів;
г) вид печатки прямокутної форми із опуклим або заглибленим дзеркальним відображенням текстів, малюнків, інших позначок, які призначені для отримання відбитків на папері.
№ 114
Прес-реліз – це:
а) документ, в якому установа подає інформацію про певну подію або захід до засобів масової інформації (ЗМІ);
б) стисло сформульовані основні положення статті, лекції, доповіді; їх подають у вигляді цитат з першоджерела або формулюють власними словами;
в) науковий та публіцистичний твір, який містить думки, судження, спостереження автора;
г) документ, за допомогою якого потенційні партнери оцінюють шанси на успіх підприємницької справи.
№ 115
Документообіг – це:
а) процес створення документів, який включає підготовку, складання, узгодження, оформлення та виготовлення;
б) циркуляція документів між пунктами опрацювання і створення інформації (керівниками, спеціалістами) та пунктами технічного опрацювання документів (секретаріатом, канцелярією та ін.);
в) поділ документів на класи за найбільш загальними ознаками схожості та відмінності;
г) рух документів з часу їх створення або одержання до часу завершення виконання, надсилання або знищення.
№ 116
Офіційно-діловий стиль – це:
а) мова ділових паперів;
б) єдність художніх образів і форм їх вираження;
в) письмове знаряддя, яке використовувалося в часи середньовіччя;
г) стиль, який використовується при публічних промовах.
№ 117
Які із зазначених службових документів дозволяється оформлювати рукописним способом?
а) довідки;
б) листи;
в) пояснювальні записки;
г) протоколи.
№ 118
На підставі якого документа слід вносити зміни до штатного розпису підприємства?
а) акта;
б) наказу;
в) протоколу;
г) подання.
№ 119
Оформлення юридичних адрес, банківських реквізитів та підписів сторін є характерним для:
а) актів;
б) довідок;
в) договорів;
г) заяв.
№ 120
Відмітку про виконання документа і направлення його до справи оформлює:
а) безпосередній виконавець цього документа;
б) керівник структурного підрозділу, в якому було виконано цей документ;
в) секретар підприємства;
г) керівник підприємства.
№ 121
Розмір зображення малого Державного герба України на бланку організації має дорівнювати:
а) 11х15 мм;
б) 12х17 мм;
в) 13х20 мм;
г) 17х20 мм.
№ 122
Заяву про звільнення працівника з роботи (посади) за власним бажанням обов’язково має завізувати:
а) керівник структурного підрозділу, якому безпосередньо підпорядковується працівник;
б) інспектор кадрової служби органу вищого рівня;
в) начальник відділу кадрів організації, де працює особа, яка подала заяву про звільнення;
г) начальник юридичної служби.
№ 123
Яку з прийнятих форм організації діловодства доцільно запроваджувати на підприємствах, в установах, організаціях зі складною структурою та значним обсягом документообігу?
а) централізовану;
б) децентралізовану;
в) змішану;
г) будь-яку із запропонованих.
№ 124
Структурний підрозділ будь-якого підприємства, установи, організації, який забезпечує відомче зберігання завершених у діловодстві документів та підготовку справ до передання на державне (довічне) зберігання, має назву:
а) адміністративно-господарчий відділ;
б) архів;
в) транспортний відділ;
г) управління справами.
№ 125
Гарантійний лист обов’язково має бути підписаний:
а) керівником установи і головним бухгалтером;
б) керівником установи і відповідальним виконавцем листа;
в) головним бухгалтером і відповідальним виконавцем листа;
г) відповідальним виконавцем листа.
№ 126
До архівного підрозділу установи мають обов’язково здаватися:
а) всі завершені у діловодстві справи;
б) справи постійного, тривалого (понад 10-ти років) зберігання та з особового складу;
в) виключно справи постійного зберігання;
г) виключно особові справи.
№ 127
Зазначте в яких документах проставляється реквізит: посилання на дату та індекс вхідного документа:
а) протоколах;
б) довідках;
в) листах-відповідях;
г) наказах.
№ 128
Результати розгляду документів керівниками відображаються:
а) в резолюції;
б) у відмітці про виконання документа і направлення його до справи;
в) в реквізиті «гриф затвердження»;
г) в реквізиті «гриф погодження».
№ 129
Підготовлений проект вихідного документа направляють:
а) на зберігання в архів;
б) в папку для оперативного зберігання;
в) на підпис керівнику установи;
г) секретарю для реєстрації.
№ 130
У скількох примірниках складається акт?
а) 3-х примірниках;
б) 4-х примірниках;
в) 5-ти примірниках;
г) 6-ти примірниках.
№ 131
До трудової книжки не заносяться:
а) дата народження робітника;
б) відомості про нагороди і заохочення;
в) відомості про заробітну плату;
г) відомості про роботу та переведення.
№ 132
Продуктивність роботи комп’ютера (швидкість виконання операцій) залежить від:
а) розміру екрана дисплея;
б) частоти процесора;
в) напруги живлення;
г) швидкості натискання на клавіші.
№ 133
Зараження комп’ютерними вірусами може відбутися в процесі:
а) друку на принтері;
б) роботи з файлами;
в) форматування дискети;
г) вимикання комп’ютера.
№ 134
Як називається файл, створений за допомогою програми-додатку Windows?
а) документ;
б) папка;
в) кореневий каталог;
г) адреса.
№ 135
Основне завдання секретаря керівника – це:
а) уміння проявляти такт та обережність і не розголошувати інформацію, що містить комерційну таємницю;
б) організовувати та проводити прийом відвідувачів;
в) забезпечити ефективну працю керівника установи;
г) всі відповіді вірні.
№ 136
Імідж людини – це:
а) уміння спілкуватися;
б) уміння впливати на людей;
в) уміння вести конфлікти;
г) уміння керувати враженням.
№ 137
Модель поведінки при спілкуванні за допомогою телефону:
а) ділова телефонна розмова потребує ретельної попередньої підготовки і вирішення проблем тільки після наступного ознайомлення з ними;
б) ділова телефонна розмова потребує ретельної попередньої підготовки;
в) ділова телефонна розмова вимагає вирішувати проблему зразу ж при її виникненні;
г) усі відповіді вірні.
№ 138
Оформлення робочого місця не включає:
а) формування ділового іміджу підприємства;
б) розміщення на робочому місці рекламних матеріалів підприємств-конкурентів;
в) розміщення на робочому місці рекламних матеріалів підприємства;
г) вірної відповіді немає.
№ 139
Вербальна комунікація здійснюються за допомогою:
а) жестів;
б) певного темпу мови;
в) встановлення певної дистанції між тими, хто спілкуються;
г) усної мови.
№ 140
Основні функції та завдання професійної етики це:
а) не регулювання професійних відносин; регулювання професійних відносин;
б) розвиток професіоналізму; підвищення професійної майстерності спеціаліста;
в) звернення до клієнтів; розвиток професіоналізму;
г) спілкування. вироблення напряму вдосконалення професійної моралі.
№ 141
Назвіть види відвідувачів:
а) очікувані;
б) через знайомих;
в) незаявлені, заявлені;
г) всі відповіді вірні.
№ 142
Метою якого процесу є одержання інформації за допомогою усної вербальної комунікації:
а) анкетування;
б) співбесіда;
в) тестування;
г) експертиза почерку.
№ 143
Стимулювання збуту – це:
а) короткочасні спонукальні заходи заохочення споживачів до купівлі;
б) довгострокові спонукальні заходи заохочення споживачів до купівлі;
в) матеріальне заохочення продавців.
г) матеріальне заохочення покупців.
№ 144
Рекламна кампанія – це:
а) не нагадування про престиж фірми;
б) дрібні сувеніри для клієнтів з рекламною символікою або текстом;
в) комплекс рекламних та інших заходів, об’єднаних загальними метою і завданнями, погодженими по часу проведення та розрахованими на широкі верстви населення.
г) це періодичність, направленість на певні сегменти ринку.
№ 145
Скільки відсотків інформації передається за допомогою невербальних засобів?
а) приблизно 30%;
б) приблизно 60%;
в) приблизно 80%;
г) приблизно 100 %.
№ 146
Переносний чи пересувний пристрій для гасіння пожеж вогнегасильною речовиною, яку він випускає після проведення його в дію – це:
а) вогнегасник;
б) пожежна машина;
в) мотопомпа;
г) пожежна сигналізація.
№ 147
Переміщуватись в зоні розтікання струму при замиканні на землю необхідно:
а) великими кроками;
б) переставляючи ноги не відриваючи їх від землі;
в) невеликими але швидкими кроками;
г) швидко бігти.
№ 148
Як називається інструктаж, який проводиться на робочому місті до початку роботи з новоприйнятим працівником або працівником, який буде виконувати нову для нього роботу?
а) вступний;
б) первинний;
в) повторний;
г) цільовий.
№ 149
Коли проводиться повторний інструктаж?
а) раз на півроку;
б) раз на квартал;
в) раз на півроку або раз у квартал залежно від виду робіт;
г) раз на рік.
№ 150
Чи зобов’язаний власник під час укладання трудового договору проінформувати громадянина про небезпечні та шкідливі чинники на його робочому місці, про його права i пільги?
а) нi;
б) так;
в) так, якщо громадянин цього вимагає;
г) на розгляд керівника.
№ 151
На підприємствах із підвищеною небезпекою робітники проходять навчання i перевірку знань з охорони праці:
а) щороку;
б) кожні три роки;
в) кожні п’ять років;
г) кожні два роки.
№ 152
До якого виду відповідальності притягнено працівника, якщо йому оголошено догану?
а) адміністративної;
б) дисциплінарної;
в) матеріальної;
г) кримінальної.
№ 153
Небезпечними називаються виробничі чинники, вплив яких призводить:
а) до захворювань;
б) до зниження працездатності;
в) до травмування;
г) до звільнення.
№ 154
Засоби захисту від небезпечних i шкідливих факторів: протигази, навушники, окуляри, ізолюючі костюми, спецодяг i взуття, каски –називаються:
а) колективними;
б) індивідуальними;
в) основними;
г) загальними.
№ 155
Шкідливими називаються виробничі чинники, вплив яких призводить:
а) до професійних захворювань;
б) до зниження працездатності;
в) до травмування;
г)до звільнення.
№ 156
Яка відносна вологість повинна бути у виробничому приміщенні, при якій людина працездатна і добре себе почуває?
а) 20-30%;
б) 40-60 %;
в) 50-70%;
г) 70-80%.
№ 157
До якої відповідальності роботодавець має право притягнути працівника, коли той ухиляється від проходження обов’язкового медичного огляду:
а) матеріальної;
б) дисциплінарної;
в) адміністративної;
г) кримінальної.
№ 158
Що відноситься до об’єктивних засобів захисту небезпечних зон?
а) огородження;
б) знаки безпеки;
в) провітрювання;
г) сигналізація.
№ 159
Що є причиною нещасних випадків організаційного характеру?
а) несприятлива емоційна ситуація;
б) монотонна робота;
в) недостатнє освітлення;
г) недотримання послідовних дій в роботі.
№ 160
Фізичні шкідливі фактори – це:
а) температура, шум, монотонна робота;
б) шум, вібрація, протяги;
в) радіація, шум, затоплення;
г) вібрація, віруси, мікроклімат.
№ 161
Хто повинен проводити вступний інструктаж і для яких категорій працівників?
а) майстер, для робітників своєї дільниці;
б) начальник цеху або його заступник для робітників цеху;
в) спеціаліст з охорони праці, для всіх хто поступає на роботу, незалежно від кваліфікації і стажу;
г) начальник цеху, для робітників своєї дільниці.
№ 162
Які нещасні випадки відносяться до виробничо-технічних причин?
а) недоліки в навчанні безпечних прийомів праці;
б) відсутність цільового інструктажу;
в) невідповідність метеорологічних умов санітарним нормам;
г) порушення або недосконалість технологічного процесу.
№ 163
Які вогнегасники використовують при гасінні електроустановок?
а) рідинні;
б) порошкові;
в) хімічні;
г) повітряно-пінні.
№ 164
Які засоби захисту працюючих від небезпечних і шкідливих виробничих факторів відносяться до індивідуального захисту?
а) засоби захисту від шуму, вібрації;
б) засоби захисту від технологічних факторів;
в) засоби захисту рук;
г) засоби захисту від ураження електричним струмом.
№ 165
Дайте визначення поняття «охорона праці» ‒ це:
а) створення на кожному робочому місці безпечних умов праці;
б) система правових заходів і засобів;
в) система санітарно-гігієнічних і лікувально-профілактичних заходів і засобів;
г) система правових, соціально-економічних, організаційно-технічних, санітарно-гігієнічних і лікувально-профілактичних заходів і засобів.
№ 166
Головною метою охорони праці є:
а) скорочення робочого дня;
б) підвищення розмірів пільг;
в) створення безпечних умов праці;
г) підвищення заробітної плати.
167
Хто несе відповідальність за створення безпечних умов праці?
а) державні органи;
б) профспілкові організації;
в) власник підприємства;
г) профільні міністерства.
№ 168
Як часто проводяться медичні огляди працюючих молодше 18 років?
а) не рідше 1 разу в квартал;
б) не рідше 1 разу в півріччя;
в) не рідше 1 разу в рік;
г) не рідше 1 разу в 2 роки.
№ 169
До нічних та надурочних робіт не можна залучати працівників:
а) молодше 18 років;
б) молодше 19 років;
в) молодше 20 років;
г) молодше 21 років.
№ 170
Умови праці поділяються на:
а) 2 класи: допустимі та шкідливі;
б) 3 класи: оптимальні, допустимі та шкідливі;
в) 3 класи: оптимальні, допустимі та небезпечні;
г) 4 класи: оптимальні, допустимі, шкідливі та небезпечні.
Блок В. Обліковець з реєстрації бухгалтерських даних
№ 1
Сальдо активного рахунку записується у:
а) оборотах за дебетом;
б) оборотах за кредитом;
в) у кредиті;
г) у дебеті.
№ 2
Сальдо пасивного рахунку записується у:
а) кредиті;
б) дебеті;
в) оборотах за кредитом;
г) оборотах за дебетом.
№ 3
Що означає поняття сальдо?
а) сума коштів;
б) заборгованість;
в) залишок;
г) кредит.
№ 4
Що означає дебет?
а) сальдо;
б) залишок;
в) вірити;
г) винен.
№ 5
Що означає кредит?
а) вірити;
б) залишок;
в) заборгованість;
г) сума.
№ 6
Активно-пасивні рахунки мають:
а) кредитове сальдо;
б) дебетове сальдо;
в) не мають сальдо;
г) кредитове і дебетове сальдо.
№ 7
Позабалансові рахунки – це рахунки:
а) 1 класу;
б) 4 класу;
в) 0 класу;
г) 9 класу.
№ 8
Облік основних засобів ведеться на рахунку:
а) 20;
б) 22;
в) 28;
г) 10.
№ 9
Облік виробничих запасів ведеться на рахунку:
а) 20;
б) 30;
в) 40;
г) 50.
№ 10
Облік касових операцій ведеться на рахунку:
а) 36;
б) 33;
в) 30;
г) 37.
№ 11
Облік банківських операцій ведеться на рахунку:
а) 31;
б) 30;
в) 66;
г) 64.
№ 12
Облік розрахунків з покупцями та замовниками ведеться на рахунку:
а) 64;
б) 93;
в) 36;
г) 40.
№ 13
Балансовими рахунками є рахунки:
а) 1-9 – класів;
б) 1-0 – класів;
в) 1-5 – класів;
г) 1, 2 – класів.
№ 14
В якому випадку кінцеве сальдо по активному рахунку дорівнює 0?
а) якщо на протязі місяця на рахунку не відбувався рух;
б) якщо оборот за дебетом дорівнює обороту за кредитом;
в) якщо сума початкового сальдо і обороту за дебетом дорівнює обороту за кредитом;
г) в обліку такого не буває.
№ 15
Сальдо рахунків буває:
а) початкове і кінцеве;
б) поточне і кінцеве;
в) початкове і поточне;
г) початкове і дебетове.
№ 16
Облікові регістри – це носій спеціального формату у вигляді:
а) бухгалтерських книг;
б) бухгалтерських рахунків;
в) грошових сум;
г) безготівкових рахунків.
№ 17
Бухгалтерський облік є складовою:
а) господарського обліку;
б) оперативного обліку;
в) статистичного;
г) оперативно-технічного.
№ 18
Вимірники бухгалтерського обліку, які виражаються в простих вимірниках: штуках, метрах, літрах це:
а) грошові вимірники;
б) натуральні вимірники;
в) трудові вимірники;
г) інформаційні вимірники.
№ 19
Бухгалтерський облік поділяється на:
а) статистичний облік;
б) фінансовий облік;
в) господарський облік;
г) оперативний облік.
№ 20
В який період проводиться інвентаризація основних засобів?
а) не раніше 01 жовтня перед складанням річної звітності;
б) 01 січня;
в) при складанні річної звітності;
г) кожного кварталу.
№ 21
До грошових документів, які зберігаються у касі підприємства належать:
а) акції;
б) конверти;
в) іноземна валюта;
г) грошові кошти.
№ 22
Баланс складається з двох розділів:
а) активу і пасиву;
б) статутного капіталу і пайового капіталу;
в) фінансових витрат та інших витрат
г) чистого доходу і валового прибутку.
№ 23
Річний баланс…
а) складається на підставі записів у бухгалтерських книгах;
б) складається на підставі бухгалтерських записів;
в) включає обороти за активами і пасивами;
г) відображає стан підприємства на початок і кінець року.
№ 24
Форми заробітної плати:
а) відрядна і погодинна;
б) реальна і номінальна;
в) основна і додаткова;
г) місячна і річна.
№ 25
До додаткової заробітної плати належать:
а) премії;
б) надбавки;
в) матеріальні виплати;
г) аліменти.
№ 26
Мінімальна заробітна плата – це законодавчо встановлений розмір заробітної плати за:
а) за просту, некваліфіковану працю;
б) матеріальні виплати;
в) винагороди за виконану роботу;
г) за відпрацьовані години.
№ 27
Щорічна основна відпустка надається працівникам тривалістю на:
а) 30 робочих днів;
б) 25 робочих днів;
в) 24 календарних дні;
г) 20 календарних днів.
№ 28
Підзвітною особою може бути:
а) тільки працівник підприємства;
б) тільки керівник підприємства;
в) тільки матеріально відповідальна особа;
г) тільки касир.
№ 29
Табельний номер присвоюється:
а) адміністрацією підприємства;
б) працівникам, які зайняті у виробництві;
в) не присвоюється жодному працівникові;
г) кожному працівникові підприємства.
№ 30
До бухгалтерії табель подається:
а) щотижня;
б) раз в квартал;
в) два рази на місяць;
г) один раз на місяць.
№ 31
Податкова накладна не виписується якщо обсяг разового продажу не перевищує:
а) 100 грн.;
б) 20 грн.;
в) 50 грн.;
г) 200 грн.
№ 32
Малоцінними швидкозношуваними предметами є:
а) земельні ділянки;
б) спецодяг;
в) сировина;
г) паливо.
№ 33
Податковим законодавством встановлено, що до малоцінних предметів належать предмети вартістю:
а) до 200 грн. за одиницю;
б) до 500 грн. за одиницю;
в) до 100 грн. за одиницю;
г) до 1000 грн. за одиницю.
№ 34
Перед складанням річної фінансової звітності обов’язково проводять:
а) переоцінку майна;
б) калькуляцію;
в) інвентаризацію;
г) списання майна.
№ 35
За рахунок коштів роботодавця здійснюється оплата тимчасової непрацездатності (лікарняні) в наслідок захворювання або травми не пов’язаної з нещасним випадком на виробництві у кількості:
а) 7 днів;
б) 5 днів;
в) 10 днів;
г) 15 днів.
№ 36
Для одержання готівки із банку на підприємстві оформляється:
а) касовий ордер;
б) авансовий звіт;
в) довіреність;
г) грошовий чек.
№ 37
Приймання готівки в касу підприємства проводиться за:
а) прибутковим касовим ордером;
б) видатковим касовим ордером;
в) платіжним дорученням;
г) авансовим звітом.
№ 38
Видача готівки з каси проводиться за:
а) чеком;
б) платіжним дорученням;
в) прибутковим касовим ордером;
г) видатковим касовим ордером.
№ 39
Документ, який відображає рух грошових коштів на поточному рахунку в банку є:
а) виписка банку;
б) грошовий чек;
в) платіжне доручення;
г) заява на внесення готівки в банк.
№ 40
Для обліку використання робочого часу використовують:
а) розрахункову відомість;
б) табель;
в) авансовий звіт;
г) накладну.
№ 41
При поверненні з відрядження працівник підприємства повинен надати до бухгалтерії:
а) проїзні документи;
б) квитанції;
в) авансовий звіт;
г) заяву про відшкодування коштів.
№ 42
Документальне оформлення виробничих запасів ведеться з використанням одного з таких документів:
а) товарно-транспортна накладна (ТТН);
б) лімітно-збірна картка;
в) прибутковий касовий ордер;
г) грошовий чек.
№ 43
Звітним періодом для складання фінансової звітності є:
а) календарний рік;
б) квартал;
в) місяць;
г) тиждень.
№ 44
Стаття балансу це:
а) складова частина балансу (активу чи пасиву), що характеризує групу економічно-однорідного майна;
б) складова частина пасиву;
в) складова частина активу;
г) складова частина балансу (активу чи пасиву), що характеризує групу економічно-однорідного майна або джерел його утворення.
№ 45
Оборот – це:
а) це підсумок записів за Дт або за Кт рахунка;
б) підсумок записів за Дт або за Кт рахунка без врахування початкового залишку;
в) підсумок записів тільки за Дт;
г) підсумок записів за ДТ або Кт рахунку з врахуванням початкового залишку.
№ 46
Каса – це:
а) це спеціальне приміщення для зберігання, приймання, видачі грошей та цінних паперів;
б) спеціальне приміщення, обладнане сигналізацією, шафами для зберігання, приймання, видачі грошей;
в) спеціальне приміщення, обладнане сигналізацією для зберігання грошей та цінних паперів;
г) спеціальне приміщення, обладнане сигналізацією, сейфами, шафами для зберігання, приймання, видачі грошей та цінних паперів.
№ 47
Погодинна форма оплати праці – це:
а) оплата праці, яка залежить від кількості відпрацьованих годин і тарифної ставки за одну годину;
б) оплата праці, яка залежить від кількості відпрацьованих годин і тарифної ставки за одну годину;
в) коли нора і розцінки для виконавця або групи виконавці встановлюються не за кожною окремою операцією, а на весь комплекс робіт;
г) коли заробіток нараховується тільки за виконану роботу.
№ 48
Активні рахунки призначені для:
а) обліку статутного капіталу;
б) обліку оплати праці;
в) обліку господарських засобів;
г) обліку довгострокових зобов’язань.
№ 49
Подвійний запис – це:
а) один з елементів методу бухгалтерського обліку, спосіб групування і поточного відображення за певними ознаками наявності та руху засобів підприємства і їхніх джерел та господарських процесів;
б) звіт про фінансовий стан підприємства, який відображає на певну дату його активи, зобов’язання і власний капітал;
в) принцип тотожного відображення суми господарських операцій на рахунках;
г) немає правильної відповіді.
№ 50
Ліміт залишку готівки в касі – це:
а) граничний розмір суми готівки, що може залишатися в касі;
б) граничний розмір суми готівки, що може залишатися в касі в позаробочий час;
в) розмір суми готівки, що знаходиться в касі;
г) граничний розмір суми готівки, що не може залишатися в касі в позаробочий час.
№ 51
Кореспонденцією називають взаємозв’язок рахунків, який виник внаслідок:
а) двосторонньої будови рахунку;
б) перенесення залишків з одних рахунків на інші;
в) рівності активу і пасиву балансу;
г) відображення на рахунках господарської операції подвійним записом.
№ 52
Чи має право бути присутньою матеріально-відповідальна особа при проведенні інвентаризації?
а) має;
б) немає;
в) зобов’язана;
г) по бажанню.
№ 53
Для обліку кількості відпрацьованого часу використовують такі вимірники:
а) трудові;
б) натуральні;
в) грошові;
г) грошові та трудові.
№ 54
Пасивні рахунки призначені для:
а) обліку незавершеного будівництва;
б) обліку виданих векселів;
в) обліку джерел утворення господарських засобів;
г) обліку господарських засобів.
№ 55
Основною формою фінансової звітності є:
а) баланс;
б) звіт про власний капітал;
в) податкова накладна;
г) видатковий касовий ордер.
№ 56
Активні рахунки призначені для:
а) обліку статутного капіталу;
б) обліку оплати праці;
в) обліку господарських засобів;
г) обліку довгострокових зобов’язань.
№ 57
Квартальний баланс містить інформацію про:
а) дані поточного обліку за квартал;
б) дані обліку за 15 місяців;
в) дані обліку за місяць;
г) дані обліку за 15 днів.
№ 58
Оборот за дебетом – це:
а) підсумок записів за Дт або за Кт рахунку;
б) підсумок записів за Дт або за Кт рахунка без врахування початкового залишку;
в) підсумок записів тільки за Дт без врахування початкового залишку;
г) підсумок записів за Дт або за Кт рахунку з врахуванням початкового залишку.
№ 59
Баланс та інші форми звітності підписуються:
а) керівником і головним бухгалтером;
б) керівником;
в) головним бухгалтером;
г) головним економістом.
№ 60
В якій частині Т-рахунку записується дебет?
а) зліва;
б) праворуч;
в) в сумі господарських операцій;
г) в залишку.