Професія: Агент з організації туризму, адміністратор, оператор комп’ютерного набору
Агент з організації туризму
Сучасний розвиток світового туристичного ринку і його глобалізація свідчать про те, що туризм є невід’ємним атрибутом життя будь-якого цивілізованого суспільства. З року в рік зростає кількість туристів, збільшується частка туристичного експорту в загальному обсязі експорту товарів і послуг. Внесок туризму в світовий валовий внутрішній продукт (ВВП) оцінюється приблизно в 10%. На туристичну галузь припадає 30% світового експорту послуг, 7% світової торгівлі. Сфера туризму забезпечує кожне десяте робоче місце в світі. Тому не зменшується попит на кваліфікованих фахівців з надання туристичних послуг.
Завдання та обов’язки. Виконує роботи, пов’язані з реалізацією комплексу туристичних послуг; є представником суб’єкта туристичної діяльності та виступає від його імені; діє відповідно до законодавства України про туризм та інших нормативних актів органів виконавчої влади в цій галузі; працює під керівництвом професіонала з туристичної діяльності.
Вивчає вітчизняний та зарубіжний ринок туристичних послуг, характеристики об’єктів туристичної індустрії; робить аналіз змісту, вартості, особливостей послуг готелів, музеїв, транспортних підприємств. Бере участь у розробці внутрішніх та міжнародних маршрутів; самостійно здійснює підготовку даних для складання кошторисів турів або екскурсій; виконує рекламну діяльність з метою залучення громадян до оздоровлення, раціонального використання вільного часу, проведення змістовного дозвілля, ознайомлення з історико-культурною спадщиною, природним середовищем; надає повну інформацію про обсяг, умови та якість туристичних послуг, що пропонуються суб’єктом туристичної діяльності.
Самостійно веде облік заявок i договорів на проведення турів або екскурсій та складає відповідну звітність; бере участь в оформленні угод із споживачами туристичних послуг, туристичних ваучерів, путівок, маршрутних книжок, інших документів, що визначають статус туристів i є основою для здійснення туру або екскурсії; забезпечує своєчасне придбання проїзних документів для груп туристів, виконує інші обов’язки, покладені на нього суб’єктом туристичної діяльності.
Ви будете знати: законодавство України про туризм, нормативні акти органів виконавчої влади в цій галузі, міжнародні договори i угоди щодо туризму, в яких бере участь Україна; види туризму та правила розробки туристичних маршрутів; основи організації готельного господарства та туркомплексiв, основні положення економіки туризму; правила складання кошторисів турів та екскурсій; способи вивчення попиту на туристичні послуги та правила організації рекламних заходів; порядок організації й умов проведення турів та екскурсій, обслуговування туристів; особливості туристичних маршрутів та тематику екскурсій; вартість турів та інших послуг; що надаються суб’єктом туристичної діяльності; порядок оформлення документів на туристичне обслуговування.
Адміністратор
Повинен знати: постанови, розпорядження, накази, інструкції та інші нормативні документи і керівні матеріали, які стосуються організації підприємства; організацію і зміст роботи керівника; організаційну структуру управління підприємства; права і обов’язки працівників, режим їх роботи; правила та методи організації процесу обслуговування відвідувачів; правила користування технічними засобами оброблення документів, усної та писемної документаційної інформації, основи комп’ютерних інформаційних технологій; технологічні процеси оброблення інформації; стандарти систем організаційно-розпорядчої документації; ділову мову, асортимент послуг, що реалізуються; основи маркетингу; принципи планування і оформлення приміщень, вітрин, організацію реклами; основи естетики, етики, психології та обслуговування відвідувачів, основи галузевої економіки, економічні досягнення для успішного виконання знань і обов’язків, організації праці й управління; основи трудового законодавства; правила внутрішнього трудового розпорядку.
Повинен уміти: забезпечувати роботу з ефективного і культурного обслуговування відвідувачів. Створювати для них комфортні умови. Здійснювати контроль за збереженням матеріальних цінностей. Консультувати відвідувачів з питань наявних послуг. Вживати заходів щодо запобігання і ліквідації конфліктних ситуацій. Розглядати претензії, пов’язані з незадовільним обслуговуванням відвідувачів, і вживати відповідних організаційно-технічних заходів. Здійснювати контроль за раціональним оформленням приміщень, стежити за оновленням і станом реклами у приміщеннях і на будівлі. Забезпечувати чистоту і порядок в приміщеннях і на прилеглих до них територіях. Контролювати додержання робітниками підприємства, установи, організації трудової і виробничої дисципліни, правил і норм охорони праці, вимог виробничої санітарії і гігієни, протипожежного захисту. Інформувати керівництво підприємства про наявні недоліки в організації обслуговування відвідувачів, вживати заходів щодо їх ліквідації, здійснювати контроль за виконанням працівниками вказівок керівництва підприємства.
Оператор комп’ютерного набору
Повинен знати: правила експлуатації комп’ютерної техніки і систем зв’язку, технологію опрацювання даних, робочі інструкції, програмне забезпечення, що використовується; послідовність виконання операцій у комп’ютерних системах (мережах), стандарти уніфікованої системи організаційно-розпорядчої документації, діловодство, правила орфографії та пунктуації, технічні вимоги до магнітних дисків, паперу, витратних матеріалів для принтера, основи організації праці, основи законодавства про працю, правила захисту інформації.
Повинен уміти: виконувати операції з базами даних на комп’ютерному устаткуванні (ведення, опрацювання, накопичення, систематизація та виведення інформації) відповідно до затверджених процедур та інструкцій з використанням периферійного обладнання, систем передавання (приймання) даних; готувати до роботи устаткування; працювати в текстовому редакторі з введенням тексту та його редагуванням; оперувати з файлами, записувати текст на магнітні носії або переносити на папір за допомогою друкувальних пристроїв; виконувати інші операції технологічного процесу опрацювання інформації (приймати і контролювати вхідні дані, готувати, виводити та передавати вихідні тощо); керувати режимами роботи периферійного обладнання згідно із робочими завданнями (підготовка текстів і графічних документів, розрахунків таблиць, переліків, списків тощо); своєчасно застосовувати коригувальні дії в разі появи недоліків у роботі устаткування; доповідати відповідальному працівникові про виявлені відхилення від установлених норм функціонування комп’ютерного устаткування; здійснювати передавання (приймання) інформації по мережах відповідно до вимог програмного забезпечення; постійно вдосконалювати уміння та навички роботи з клавіатурою.
У разі необхідності виконувати обов’язки секретаря керівника (організації, підприємства, установи), вести діловодство.